Zijn elektrische fietsen het waard om te kopen?

Kortom, elektrische fietsen zijn ongeveer drie keer goedkoper in gebruik dan auto's vanuit het perspectief van de huidige brandstofkosten. Naast de bedrijfskosten van gebruikers kosten ze ook minder in termen van negatieve externe effecten omdat ze geen plaatselijke vervuiling veroorzaken. E-bikes zijn geweldig, maar auto's ook en zelfs wanneer zelfrijdende elektrische auto's de eigendomskosten vervangen en vervuiling verminderen, zal er nog steeds enorme waarde zijn in fietsen. En waarom geen geassisteerde cyclus? Voor degenen die naar het werk fietsen, zijn ze een waardevolle aankoop.

Met de motorondersteuning kunt u op tijd aankomen, maar iets minder bezweet dan wanneer u op een niet-gemotoriseerde fiets zou aankomen. Ter vergelijking: 30% van de mensen met elektrische fietsen gebruikt ze één keer per dag, terwijl maar liefst 81% er minstens één keer per week mee rijdt. Dat betekent dat e-bike-gebruikers twee keer zoveel kans hebben als gewone rijders om erop uit te trekken en te rijden. Ja, rijden op een e-bike is vergelijkbaar met het rijden op een gewone fiets, maar zodra je de motor inschakelt, zul je merken dat elke keer dat je op de pedalen duwt - afhankelijk van de instelling die je gebruikt - je drie, vier, vijf of misschien zelfs wel 10 pedaalslagen meer krijgt voor je geld.

Zijn elektrische fietsen het waard? Zijn e-bikes het geld waard? E-bikes zijn het geld zeker waard, gezien de voordelen die ze bieden - een gezonde dosis lichaamsbeweging, gratis parkeren, geen gasemissies, en het verhelpen van het „gebrek aan vermogen” -nadeel dat gepaard gaat met een traditionele fiets. De meest eenvoudige fietsen die geen koppelafhankelijke pedaalondersteuning, LCD-schermuitlezingen of frame-geleide kabels bieden, kunnen zelfbedienbaar of gewoon wegwerpbaar zijn gezien hun lagere prijs, maar het meer speciaal gebouwde aanbod profiteert echt van die professionele touch en hebben vaak computers vergrendeld met speciale diagnostische hulpmiddelen, net als auto's. Ik vind elektrische fietsen opmerkelijk omdat ze het menselijk lichaam en de geest complimenteren terwijl ze ons met anderen verbinden. Voor de puurste ervaring zijn speciaal gebouwde e-bikes de juiste keuze (fietsen die zijn ontworpen en verkocht als elektrisch, niet later omgebouwd).

Terwijl de batterijen steeds beter worden, heb je onderweg verschillende back-upbatterijen nodig met oplaadmogelijkheden of moet je een gewone fiets kopen als je lange ritten maakt. De vraag of een elektrische fiets de moeite waard is, gaat er meestal van uit dat een elektrische fiets meer kost dan een gewone fiets. Er zijn gevallen geweest waarin ik niet kon rijden met mijn elektrische fiets omdat mijn batterij het niet zou halen. Dus als je bijvoorbeeld op een snelweg woont en elke dag 20 mijl naar je werk pendelt, is een e-bike misschien geen geweldig hulpmiddel.

De meeste e-bikes nemen niet veel meer ruimte in dan een conventionele fiets, vooral supercompacte aandrijfsystemen zoals die van Mahle (zoals gebruikt in de Ribble Hybrid AL e en CGR AL e), die volledig aan het zicht onttrokken zijn in de onderbuis van de fiets. Natuurlijk bieden elektrische fietsen veel van dezelfde voordelen als normaal fietsen, maar omdat je een extra beetje oomph aan boord hebt, kun je grotere afstanden afleggen en langer rijden. Laat je niet afschrikken door onderhoud van e-bikes - er is weinig verschil tussen de zorg voor een elektrische fiets en een conventionele fiets. Pop-up fietspaden die tijdens de lockdown-periode van de Covid-19-pandemie zijn gecreëerd, kunnen zelfs permanente, mijmerde functionarissen van Transport for London worden.

Voor mij is het rijden op een elektrische mountainbike heel, heel plezierig - veel leuker dan een gewone mountainbike. Als je de initiële kosten van een e-bike wilt verlagen, is een van de beste conversiekits voor elektrische fietsen misschien het overwegen waard. Toen Citi Bike, het fietsdeelschema van New York, voor het eerst zijn vloot e-bikes bestuurde, steeg de gemiddelde reislengte met 10% in vergelijking met hun klassieke fietsen. Grin Technologies, een e-bikefabrikant gevestigd in Vancouver, British Columbia, stelt dat de ecologische voetafdruk van een e-bike eigenlijk kleiner kan zijn dan die van traditionele fietsen (bron).

Leave a Comment

Required fields are marked *