Zijn elektrische fietsen gevaarlijk?

Letsels bij het rijden op een e-bike hebben drie keer meer kans op een botsing met een voetganger. E-bikes-rijders hebben meer kans op hersenschuddingen. Het toegenomen gewicht van een e-bike alleen kan bijvoorbeeld letsel veroorzaken. Aangezien e-bikes een groter deel van de fietsmarkt uitmaken, zullen ze natuurlijk ook betrokken zijn bij meer ongevallen en dodelijke slachtoffers van fietsers.

Maar rijders die geïnteresseerd zijn om elektrisch te gaan, moeten leren omgaan met dit nieuwe soort fiets om hun veiligheid te garanderen. E-bikes zijn vaak veel zwaarder dan gewone forenzenfietsen, bereiken hogere topsnelheden en maken meestal hanteerbare bochten en obstakels gevaarlijker. Hier zijn zes veiligheidstips voor e-bikes die u moet kennen. Met een elektrische fiets heb je het voordeel dat je dezelfde snelheid kunt rijden als de rest van het verkeer.

Als u zich aan de verkeerswetten kunt houden, zoals 40 km/u op de weg, wees dan niet bang om met auto's op de rijstrook te rijden. Meer dan negen miljoen mannen, vrouwen en kinderen kwamen opdagen op een eerste hulp nadat ze gewond waren geraakt tijdens het rijden op een standaardfiets in die 17 jaar. Nog eens 140.000 verwondden zichzelf op scooters en ongeveer 3.000 op e-bikes (een ongebruikelijke nieuwigheid in de beginjaren van het onderzoek). Over het algemeen waren de verwondingen aan e-bikes het ernstigst en moesten ze waarschijnlijk in het ziekenhuis worden opgenomen.

Denk eraan of je elektrische fiets vast komt te zitten in een wijd open gasklepstand of de voorvork uitvalt, je kunt eindigen met je hoofd op de stoep en je wilt ervoor zorgen dat je hoofd en gezicht beschermd zijn tegen de stoep. Vroeg gas geven is misschien niet het grootste letsel veroorzakende ongeval als het gaat om een elektrische fiets, maar het is zeker een klein incident dat regelmatig kan voorkomen. In tegenstelling tot het ATGATT-ethos („Alle uitrusting, de hele tijd) van de motorgemeenschap en de verrassend militante nadruk op het gebruik van integraalhelmen in de elektrische skateboardgemeenschap, lijken e-bike-rijders niet overvloedig gebruik van veiligheidsuitrusting hoog gewaardeerd te hebben, althans niet op een gemeenschappelijke manier. Veel ongelukken in verband met elektrische fietsen gebeuren vanwege de rijder, niet door de eigenlijke elektrische fiets.

Bedrijven ontwerpen batterijen voor elektrische fietsen om betere prestaties te leveren zonder zich zorgen te hoeven maken over opflakkeringen. In feite komt dit zo vaak voor dat het de belangrijkste oorzaak is geworden van verwondingen die verband houden met elektrische fietsen. Je moet een helm dragen, of je nu op een traditionele fiets of een elektrische fiets zit, en het is nog meer waar als je elektrisch rijdt. Als u te veel kracht en druk uitoefent op de voorkant van de elektrische fiets, kan de voorvork uitvallen.

Mannen hadden in het algemeen meer kans om gewond te raken, goed voor 83,3% van de e-bike-blessures, 60% met aangedreven scooters en 72,4% met pedaalfietsen. Als je elektrische fiets gewoon niet gaat voordat de schakelaar is ingeschakeld, hoef je je geen zorgen te maken. Nu je weet op welke verschillende manieren een elektrische fiets gevaarlijk kan zijn, is het tijd om wat tips en trucs te krijgen om je rit veiliger te maken. Het grootste probleem is echter dat veel van deze vermeende gevaren die inherent zijn aan elektrische fietsen nauwkeuriger worden beschreven als rijstijlen en keuzes die verband houden met e-bikes.

Een defecte controller en zenuwachtig gaspedaal kunnen ervoor zorgen dat de fiets opstijgt voordat het hoort, wat kan leiden tot een van de meest voorkomende verwondingen die gepaard gaan met elektrische fietsen.

Leave a Comment

Required fields are marked *