Waarom zijn e-bikes zo onbetrouwbaar?

De afschuwelijke onbetrouwbaarheid van veel e-bikes is tegenwoordig niet het gevolg van onbetrouwbare elektrische onderdelen, slordige lassen op frames of montagefouten. Het interviewen van dealers, distributeurs en honderden gebruikers wijst op een gebrek aan integratie tussen de verschillende componenten waaruit e-bikes bestaan. Door het harde werk voor je te doen, bedriegen e-bikes mensen uit die prestatie en maken ze uiteindelijk luier. Ze maken het recht op beweging en een gevoel van valse voldoening mogelijk.

Mensen zullen zichzelf ervan overtuigen dat ze meer werk doen dan ze zijn om dezelfde resultaten te bereiken, en hun gezondheid zal eronder lijden. Met andere woorden, e-bikes zijn de Planet Fitness van transport. De batterij wordt beschouwd als het meest vitale onderdeel van een e-bike en is het meest vatbaar voor schade vanwege de locatie en bedrijfsomstandigheden. De schade die vaak aan de batterij wordt opgelopen, is in feite het gevolg van onjuist gebruik van de E-bike; een andere reden kunnen de onbeveiligde wasmethoden zijn die worden gebruikt met een waterbron onder druk die vervolgens resulteert in vochtophoping door de hele e-bike.

Het is relevant dat zelfs als de accupolen zijn losgekoppeld voordat u deze wast, u de batterij nog steeds niet moet installeren totdat deze goed is gedroogd, en er is voor gezorgd dat er geen mogelijk vocht achterblijft dat hem aan waterschade zou kunnen binden. Soms laten mensen hun e-bike of sommige functies voor het leeglopen van de batterij „AAN” staan en dit zorgt ervoor dat de batterij ontlaadt en uiteindelijk leeg raakt voor zover deze mogelijk niet opnieuw wordt opgeladen, waardoor u een flink bedrag betaalt om deze te laten vervangen, aangezien het wordt beschouwd als het hart van de e-bike. Het wordt aanbevolen om de accuspanning van een multimeter te controleren en een professional te laten bepalen of de batterij nog kan worden opgeslagen in geval van onzekerheid; het wordt ook aanbevolen om uw batterij uit te schakelen na het gebruik van uw e-bike en het uitschakelen van uw e-bike. Zowel extreme hitte als koude hebben een negatief effect op de levensduur, efficiëntie en stroomuitval van de batterij.

Dit kan resulteren in een verminderde levensduur van de batterij. Als u uw oplader laat aansluiten en deze te veel laat opladen, wordt de levensduur van de batterij verkort, aangezien dit behoorlijk schadelijk is voor de batterij. Het wordt aanbevolen om uw oplader niet te laten aansluiten en de batterij te veel op te laden, en ook om uw batterij niet bloot te stellen aan extreme weersomstandigheden die een negatieve invloed kunnen hebben op uw batterij. Twee met Bosch uitgeruste kubussen hier, elk ongeveer 1000 mijl gedaan zonder problemen, nog steeds op de originele aandrijflijn.

Eén is gechipt, dus zal redelijk comfortabel met 40 km/u op de flat zitten, het enige opvallende probleem was de kortere levensduur van de batterij wanneer deze functie wordt gebruikt. Ik zou hetzelfde heel graag weer kopen. Ik weeg 20 stenen, de fiets gaat zonder problemen. Geen van beide is door megamudder heen geweest, een beetje maar niet ladingen.

E-bikes hebben een goede jaarlijkse onderhoudsbeurt nodig, omdat componenten sneller verslijten dan op een standaardfiets, afhankelijk van de motor die je hebt - meestal rond de 2000KM-markering. Hey Learae, ja, je kunt nog steeds trainen op een e-bike, in feite zeggen sommige experts dat je eigenlijk meer calorieën kunt verbranden op een elektrische fiets dan een gewone fiets vanwege langere ritten en periodes van aanhoudende cardio. Bekende fabrikanten geven meestal een jaar garantie en geven goed advies over het dagelijkse onderhoud - Kijk ook eens naar uw plaatselijke fietsenwinkels, aangezien velen nu e-bike-onderhoud aanbieden. Ik ben op het punt hoe betrouwbaar deze motoren werkelijk zijn, na met verschillende e-bike-technici te hebben gesproken, beoordelen ze ze laag op de betrouwbaarheidsschaal - voornamelijk problemen met oververhitting.

Bedankt Joseph, ik hoop dat de verhuizing goed verloopt en laat het me weten als je hulp nodig hebt bij het kiezen van je e-bikes wanneer de tijd daar is. Ik ga lange ritten maken en gebruik mijn e-bike om 16 mijl per weg naar het werk te pendelen, dus ik ben er 100% zeker van dat wat meer betalen voor een fiets van een gerespecteerd merk een grote rol heeft gespeeld bij het minimaliseren van eventuele betrouwbaarheidsproblemen. Deze motoren zijn wat u tegenwoordig op de meeste e-bikes op de markt zult vinden, en de technologie en betrouwbaarheid verbeteren voortdurend. Recente studies tonen aan dat de gemiddelde jaarlijkse kosten voor onderhoud en e-bike ongeveer £200 - £250 per jaar bedragen.

De gemiddelde levensduur van een ebike-batterij is meestal tussen de 3 - 5 jaar, ervan uitgaande dat deze van een redelijk gerespecteerde fabrikant is. .

Leave a Comment

Required fields are marked *