Waarom zijn e-bikes beter dan gewone fietsen?

Het belangrijkste verschil tussen een normale fiets en een e-bike is de motor. Trappen op een e-bike is minder werk omdat ze je kracht geven tijdens het trappen, maar met ebikes kun je met minder moeite verder gaan. E-bikes geven je meer controle over je fiets. Je kunt versnellen wanneer je uit een moeilijke plek moet komen of vertragen wanneer je een zebrapad of een bocht nadert.

Ook op een e-bike kun je de verkeersstroom beter bijhouden dan op een gewone fiets. E-bikes en gewone fietsen zijn appels en sinaasappels. Een e-bike heeft een veel groter bereik en snelheid, en daar is hij voor. E-bikes zijn geweldig voor woon-werkverkeer en toeren en het dragen van een lading.

Gewone fietsen zijn geweldig om te sporten. Toen ik zelf aan de klim begon, was het een heel andere ervaring dan op een gewone fiets rijden. Op afdalingen ging het prima, maar je kon duidelijk voelen dat de schijfremmen een zware e-bike bijna niet zo gemakkelijk vertragen als een gewone fiets. Aan het einde van de abonnementsperiode kunt u de e-bike opnieuw leasen voor een nieuwe periode, de marktwaarde betalen of retourneren.

Op echt steile dingen in het vuil kun je blijven zitten en gemakkelijk grip houden met je gewicht over het achterwiel, waardoor je secties kunt optrappen die technisch veel uitdagender zijn op een gewone fiets. Het zal je blij maken dat je een e-bike hebt gekocht in plaats van langer bij je gewone fiets te blijven. Studies hebben gesuggereerd dat het hart van ebike-rijders kan werken op meer dan 90 procent van het niveau van rijders van niet-ondersteunde fietsen, maar ze ervaren minder inspanning. Rijders op e-bikes bedroegen gemiddeld 89 procent van de gemiddelde beats per minuut die ze registreerden rijden zonder motor.

Ik heb gemerkt dat hoewel de Ebike maar liefst 35 lbs meer weegt dan mijn racefiets, ik hem veel verder kan brengen en naar plaatsen kan waar ik niet op mijn racefiets zou rijden. Er is een aanzienlijke prijspremie voor een e-bike ten opzichte van een normale fiets, vanwege de extra kosten van de motor en de batterij. Maar om welke reden dan ook, er zijn veel mensen die nog steeds aarzelen om op e-bikes te rijden in tegenstelling tot gewone fietsen. Een specifiek onderzoek dat werd uitgevoerd door het Transport Research Laboratory toonde aan dat bijna 50 procent van de mensen met gewone fietsen deze slechts één keer per week gebruikt.

De meeste e-bikes zijn zwaarder dan hun tegenhangers zonder ondersteuning, wat de moeite waard is om in gedachten te houden als je hem een trap op moet dragen.

Leave a Comment

Required fields are marked *